Vi oppgraderer euroShell i starten av februar 2018

euroShell var et av verdens første drivstoffkort. Ved å være innovative og kundeorienterte fra begynnelsen av, har euroShell blitt verdens største drivstoffkort.

For litt over 30 år siden ble dagens system grunnlagt. Det ble etablert med tanke på fremtiden, og de behovene man tenkte ville komme med årene. Menneskene bak systemet og dens opprinnelse hadde en riktig visjon, og systemet har fungert like godt i over 30 år. Likevel er det mye som har skjedd på så mange år, og det har derfor blitt nødvendig å bytte ut systemet. Dette er et tiltak for å fremdeles være ledende innen innovasjon og kundeorientering i nye 30 år.

Fra første stund vil du se nye funksjoner i systemet. I tillegg vil det bli noen mindre endringer. Mange av de små endringene vil komme med tiden, slik at overgangen fra gammelt system ikke blir så drastisk. Endringene vil føre til bedre kontroll over egne kort, og en mer funksjonell hverdag.

De fleste av endringene vil komme i Shell Card Online. Dersom du i dag ikke benytter Shell Card Online anbefaler vi deg å ta en titt på denne tjenesten. Shell Card Online kan sammenlignes med en nettbank. Her kan du bestille nye kort, sperre kort, ta ut rapporter om forbruk og transaksjoner, for å nevne noe.

Dersom du i dag ikke bruker Shell Card Online finnes det to måter å logge seg inn på. Enten kan du gå tilbake til den mailen du fikk da du ble opprettet som kunde. Eller så kan man gå inn på www.shellcardonline.shell.com, og be om et nytt passord der. Brukernavnet er den e-postadressen du registrerte da du ble opprettet som kunde.

Denne bloggen vil vi jevnlig oppdatere med nyttig informasjon.

Spørsmål og svar om nye euroShell

Q: Oppgradering av kortsystemet? Hvorfor det?

A: For mer enn 40 år siden startet euroShell. Nesten helt fra starten har det gamle systemet vårt vært med. Det er veldig viktig for oss i euroShell å utvikle oss videre, og i tillegg gi våre kunder det beste drivstoffkortet. Av denne grunn er vi nødt til å bytte ut det gamle og trofaste systemet. Et slikt bytte vil gjøre hele systemet mer stabilt og raskere. Ved å gjøre denne endringen kan euroShell fortsette å være det ledende og mest innovative drivstoffkortet i verden.

Q: Betyr denne oppgraderingen at jeg må bytte mitt euroShell kort?

A: Nei. Denne oppgraderingen er kun software basert, så du kan fortsette å bruke ditt nåværende euroShell-kort.

Q: Er det noe jeg må forberede før oppgraderingen?

A: Det eneste du trenger å være forberedt på er endringer i Shell Card Online. Har du brukt Shell Card Online de siste 5 månedene vil du automatisk få tilsendt et nytt midlertidig passord noen dager før oppgraderingen. Når du logger inn første gang vil du bli bedt om å lage et nytt personlig passord. Brukernavnet forblir det samme.

Har du ikke brukt Shell Card Online de siste 5 månedene vil vi anbefale deg å logge inn, slik at du får tilsendt informasjonen automatisk.

URLen vil også endre seg. Den nye URLen er: www.shellcardsonline.comHar du lagret den gamle URLen i favoritter; husk å bytte.

Q: Hvorfor trenger jeg å laste ned rapporter i Shell Card Online?

A: En av de tilbakemeldingene vi har fått vedrørende Shell Card Online er at det til tider kan gå litt tregt. Etter noen undersøkelser fant vi ut at online-rapporter er den største grunnen til at systemet kan være litt tregere. Vi er har derfor gjort noen endringer som fører til at systemet fungerer raskere, og er mer stabilt.

Q: Hvorfor får jeg beskjed om at jeg har nådd min grense for antall linjer når jeg prøver å genere en rapport?

A: Dette betyr du bruker en «online» rapport. For å benytte en online-rapport kan det maksimalt være 1000 linjer, og det kan ikke være transaksjoner fra mer enn 6 måneder tilbake. Ønsker du flere linjer eller eldre data, må du benytte en offline, nedlastbar rapport.

Q: Hva gjør jeg om jeg ikke har mottatt nytt midlertidig passord og ønsker å logge meg inn på Shell Card Online?

A: Dersom du ikke har mottatt nytt midlertidig passord, kan du trykke på «glemt passord»-linken og du vil få tilsendt nytt passord.

Q: Vil det skje noe med fakturaen?

A: Når det gjelder fakturaen vil det være noen utseendemessige endringer. I løpet av november vil en artikkel som viser deler av endringen være tilgjengelig.

Tidligere ble innlands- og utlandstransaksjoner fakturert på forskjellige datoer; en fordel med det nye systemet er at dette nå vil komme på samme faktura.

Det vil bli en ekstra fakturakjøring rett før vi skifter system. Dette er fordi vi før overgangen må gjøre opp alle transaksjoner i systemet.