Her er årets produkt!

Av all den gode og tidsriktige maten som serveres på Shell er det ikke lett å plukke ut kun et produkt som vinner. Men det blir gjort hvert år, og her kan du se hvilket produkt som vant i år!

Orkla Foods med Shell Gourmetpølse ble kåret til årets produkt.

Orkla Foods leverer den spesiallagde pølsen til Shell sitt reale matkonsept og har bidratt sterkt i produkt utviklingen og konseptet.

Årsaken til suksessen tilskrives en dyktig samarbeidspartner som gjennom Key Account Manager Terje Kristiansen jobber tett kjeden med å utvikle kjedespesifikke produkter i samarbeid med Shell kategorisjef på mat og kaffe, Hæge Vagle. Deres distriktssjefer har gjennom opplæring og trening bidratt til at stasjonens ansatte har tatt eierskap til produktet og presenterer det samme produktet med stolthet – uansett Shell stasjon i hele Norge.

Dette er en tidsriktig pølse som tilberedes på Shell sine stasjoner. Laget av erfarne pølsemakere hvor de har fått en unik smaksopplevelse. Pølsen er grovkvernet, smakfull, saftig og uten ost.  Produktet ble lansert i september og i løpet av kort ble det et av de største produktene i Shell. Kvalitetspølse til et lavt prispunkt, kun 39,-. Noe av hemmeligheten bak produktet er at det er ikke har allergener, som var en av målsetningene. Produktet har mer kjøtt, mindre salt og mettet fett.

Shell kategorisjef Hæge Vagle sier:

-Det har vært viktig for oss å ha et kvalitetsprodukt som når alle forbrukere til en god pris. Uten allergener og med fantastiske smaker. Den er bare god! En smaksopplevelse.

-Fortsatt opplever vi en sterk vekst i salget. Kundene er så glad i produktet at vi har nå også lanserer nytt garnityr som tilvalg og som er tilpasset produktet, syltet rødløk fra Nora. Gourmetpølsen har lagt seg på toppen av øvrig salg. Stasjonene sier at vi har fått flere nye kunder som har etterspurt en god steke pølse uten ost.  Vi mener at vi har truffet med et godt produkt som er laget av Stabburet sine erfarne pølsemakere som legger vekt på godt håndverk og gode norske råvarer.

-Gourmetpølsen er blitt svært godt mottatt og har blitt en suksesslansering i vår bransje, sier Vagle.

PS: Utdelingen ble gjort i forrige uke, før skoler stengte og mange ble henstilt til å jobbe hjemmefra.