Sjekk hvem som ble årets medarbeider

Shell Awards ble avholdt i helgen, og den gjeveste prisen av dem alle er årets medarbeider. Sjekk hvem det ble her!

Malin Karlsmoen som jobber ved Shell Trysil mottok fredag kveld den gjeve prisen «Årets medarbeider» under prisutdelingen Shell Awards. Av kollegaer og overordnede beskrives Malin som arbeidsom, sprudlende, lojal, løsningsorientert, tydelig og en ansatt som setter seg selv klare mål.

Personen som vinner prisen «Årets medarbeider» kan alle oppgavene til en butikksjef, og er en naturlig sparringspartner for butikksjefen. Årets medarbeider kommer ofte med egne initiativer, og bruker mye tid på å tenke ut nye løsninger som er til det beste for stasjonen.

Malin Karlsmoen har hatt klare målsetninger under kampanjer og aktiviteter, og har vunnet konkurranser tidligere. I sommer vant Malin en konkurranse i regi av Tine og fikk en tur til Lofoten.

– Dette er ufattelig og sjokkerende. Jeg ble tatt ordentlig på senga, sier en tydelig preget Malin Karlsmoen. Jeg vil gjerne takke min sjef Roger, for hadde det ikke vært for ham kunne ikke Malin ha vært Malin, ler Karlsmoen.

Det var Malin som opprettet og styrer Shell Trysil sin Facebook-side, og det kan bare anbefales at alle tar en titt innom denne. Malin har vært viktig for stasjonens vekst og også for hamburgertallene. Det kan nevnes at denne stasjonen på et år har solgt 16 500 burgere! Stasjonen har og hatt en vekst på inne-kunder på nesten 10 prosent, og drivstoffsalget har også økt med nesten 10 prosent.

Malin sitt smittende positiv humør og hennes utrettelige kundefokus har bidratt til å gjøre Shell Trysil til et knutepunkt i bygda. Det er derfor med stor glede at vi kan gratulere Malin Karlsmoen med prisen «Årets medarbeider»!

– Det er utrolig viktig for oss å ha medarbeidere som Malin med på laget, sier en stolt retaildirektør, Anita Bakås Sørlundsengen. Med passion, ærlighet, respekt og eierskap, går Malin foran som et godt eksempel, avslutter Sørlundsengen.

Orkla Foods ble årets leverandør

For tredje år på rad vant Orkla Foods den gjeve prisen «Årets leverandør» fredag kveld under Shell-stasjonenes årlige prisutdeling Shell Awards.

Vinneren i kategorien årets leverandør blir stemt frem av kjedens stasjonsmedarbeidere, forhandlerne og retailere. At leverandøren nå vinner for tredje gang viser at Orkla Foods har levert svært god service, og deres nasjonale salgsapparat og kompetanse har gitt stor verdi til Shell-stasjonene.

– Orkla Foods fikk fornyet tillit som hovedleverandør til Shell-stasjonenes matkonsept etter forhandlinger i 2018. Det at de nok en gang seiler opp som vinner i kategorien viser hvilken innsats kundeoppfølgingsapparatet til Orkla legger ned i stasjonene våre, sier Erik Anker, markedssjef for Shell-stasjonene i Norge.

– Vi er stolte og ydmyke av å vinne, og dette betyr utrolig mye for oss, sier Terje Kristiansen, kjedesalgssjef i Orkla Foods. Jeg opplever en tetthet og en nærhet i samarbeidet mellom Shell/St1 og oss, som er helt unikt. Markedet er i endring, og med en vilje til endring og forbedring i begge selskaper, er jeg sikker på at dette er et forhold som bare kommer til å bli bedre og bedre fremover, sier en fornøyd Kristiansen.

– Vi representerer spydspissen i en organisasjon på over tusen mennesker –alt fra fabrikk til produktutvikler til hovedkontor,og salgsapparatet som møter kundene, forklarer Rolf Atle Søvre, forretningssjef i Orkla Foods. Seieren i dag er en lagseier for et veldig stort lag og den er et resultat av en lang reise og et godt samarbeid med Shell/St1 som, avslutter Søvre.

– Orkla Foods Norge er en strategisk samarbeidspartner som bidrar med produktutvikling, som igjen bidrar til felles vekst. Orkla Foods er også svært god på kunnskapsformidling og trener de ansatte til å bli gode på de produktene de leverer til stasjonene, forklarer Hæge Vagle, kategorisjef for mat og kaffe for Shell-stasjonene i Norge. Kommentarene som kommer inn fra våre medarbeidere i hele landet gir et helt tydelig svar på at Orkla legger store ressurser i å gjøre sine kunder gode. Salgstrening og produktopplæring trekkes frem som viktige grunner til at Orkla gikk helt til topps i konkurransen igjen, fortsetter Vagle.

I 2018 lanserte St1 og Shell-stasjonene et nytt konsept – «hamburgerstasjonen Shell», og det er tydelig at konseptlanseringen har var vellykket.

St1 og Shell-stasjonene tok store markedsandeler i hamburgersegmentet i 2018, som også var en viktig bidragsyter til at stasjonene tok markedsandeler i butikk.

– Hamburgerne på Shell lages fra bunn og består av gode norske råvarer. Med våre hamburgere tar vi ingen snarveier, konkluderer Vagle. Konseptet tar utgangspunkt i våre medarbeidere på stasjon. Våre medarbeidere får grundig opplæring i både «hvordan» og «hvorfor» vi lager hamburgerne akkurat slik vi gjør. Da skjønner kunden hva som kan forventes av våre hamburgere, og det sikrer at hamburgeren blir produsert likt på alle våre utsalgssteder.

– Shell sitt hamburgerkjøtt består av 100% grovkvernet oksekjøtt, stekt på stasjon, og dette får du ikke hos alle våre konkurrenter, avslutter Vagle.

Orkla Foods blir fremhevet som en innovativ leverandør som produserer mat av kvalitetsrike råvarer. Terje Kristiansen, kundeansvarlig i Orkla Foods, fremhever at Shell-stasjonene sin strategi på mat med å servere ordentlig, real mat på sine stasjoner av norske råvarer, passer som hånd i hanske med Orkla sin grunntanke om å produsere sunn og god mat.