Satser på reale burgere

Shell henter inspirasjon fra hamburgerrevolusjonen i storbyene og relanserer sin hamburger med 100 prosent norsk storfekjøtt samt en helt ny og unik kyllingburger.

Det siste året har St1 satset tungt på å utvikle sitt matkonsept på Shell-stasjonene i Norge. I fjor kom blant annet matpakka på markedet, og den har vist hvor populært det er med fersk og velsmakende mat til en rimelig penge. På det snaue året den har vært i salg, har det blitt solgt mer enn 1,5 millioner matpakker på Shell-stasjonene.

– Vi har fått veldig mange positive tilbakemeldinger fra kundene på de grepene vi har gjort så langt, og nå bygger vi videre på suksessen med ”Real mat”, forteller markedssjef for mat og kaffe i St1, Hæge Vagle.

Shell har lenge hatt veiens beste hamburger – 100 prosent norsk storfekjøtt som blir stekt på stasjonene. Vagle forteller at det likevel har vært et manglende helhetlig fokus og litt ulike rutiner på de ulike stasjonene. Det skal nå endres.

– Med et fornyet fokus på hamburgeren får vi sørget for at alle kundene er garantert den samme, gode opplevelsen uansett hvor i landet de er. Vi vil også jobbe med kommunikasjonen vår til kundene for å gjøre det kjent at vi har veiens beste hamburger, sier hun.

De siste årene har det kommet en rekke hamburgerrestauranter i byene som alle fokuserer på høy kvalitet. Disse har delvis fungert som en inspirasjon for St1 i arbeidet.

– Vi skal ikke konkurrere med Kverneriet eller andre hamburgerrestauranter, men vi mener at også de som kjøper mat langs veien fortjener mat av høy kvalitet, sier Vagle.

Ekte kyllingburger

I april vil burgerutvalget ekspanderes med en helt spesiell kyllingburger man i dag ikke finner noe annet sted langs veien.

– Vi vil servere kyllingburgere som ikke er panerte. Disse nye kyllingburgerne er laget av rent kjøtt fra lårfileten og blir levert av håndverksprodusenten Matbørsen i Stokke, forteller Vagle.

Hun poengterer samtidig at kyllingburgeren ikke skal være en nedstrippet ”slanke-burger”, men et fullverdig og velsmakende måltid som er litt sunnere enn hamburgeren.

– Vi tar kundene og deres ønsker på alvor hele veien, og det er derfor vi nå lanserer dette konseptet. I tillegg til maten, vil også emballasjen bli redesignet slik at den blir mer praktisk og alle kundene får med seg en våtserviett. Det skal tross alt være risiko for litt søl med en saftig burger, avslutter hun.

Les mer om hamburgerkonseptet her:

Real hamburger