Prisdryss i Monaco

I slutten av februar ble medarbeidere og samarbeidspartnere hedret og feiret under årets utgave av Shell Awards – som denne gangen fant sted i Monaco.

Shell Awards er en tradisjon under St1s årlige kick-off hvor medarbeidere og samarbeidspartnere fra hele Norge samles og deler ut priser til de som har gjort en ekstra innsats i årets som gikk. I år fant arrangementet sted i glamorøse Moncao, og her kan du se vinnerne i de ulike kategoriene samt juryens begrunnelse for de ulike prisene.

Årets medarbeider: Patricia Vaca Ribera, Shell Sletta

Ingen oppgave er for stor, og ingen oppgave er for liten, for årets medarbeider.

Vi snakker om en person som er full av energi og begeistring, og som brenner for god kundeservice. Hun er både innovativ og oppfinnsom, og strekker seg langt for å gi det lille ekstra.

Årets medarbeider setter mål for seg selv og stasjonen, og gir seg ikke før de er nådd. Vedkommende er respektert og beundret av sine kolleger, og hun har en utrolig evne til å se, og kommunisere med, alle sine medarbeidere.

Årets drivstoffpris: Shell Automat Sørkjosen / Frode Kjellmann

Årets drivstoffpris går til en stasjon som er forholdsvis ny. Den går til en stasjon som har gitt oss bra med volum på kort tid i et område vi trenger flere stasjoner. Årets drivstoffpris går til en som på eget initiativ og gode kremmeregenskaper er med på å bygge merkevaren Shell.

Frode er en vaskeekte gründer som har stort engasjement, og jobber hardt og målrettet. Vi er utrolig stolte av hva han har klart å utrette på under ett år. Med personer som Frode med på laget, vil Shell også i fremtiden være en stor og viktig aktør i distriktene.

Årets bilvaskpris: Shell Bryne

Vaskehallen er alltid gullende ren og de ansatte bruker mye tid i vaskehallen for å sikre god drift og godt vaskeresultat. Kundene blir alltid godt ivaretatt og så ofte som mulig er de ansatte ute med smaksprøver og gjerne litt ekstra avfetting om bilen er veldig skitten.

Stasjonen har flyttet på bemanning og endret skiftplan for å sikre optimal bemanning på de store vaskedagene. Stasjonen har økt antall solgte vaskehefter med 50% mot 2016, og har en vekst på bilvask på 22,8% i 2017 i en landsdel hvor det stort sett bare regner.

Årets hurtigmatstasjon: Shell Knapphus

Ved å bruke matkonseptet, og toppe det med lokalt eierskap og engasjement, har de en evne til å alltid være klar for kundene — hele døgnet, 365 dager i året.

De bygger vekst gjennom å dyrke de store kategoriene, bruke sentrale kampanjer og vinne på de store salgsdagene. Dette gir resultater!

Stasjonen leverer 15% vekst på hurtigmat i 2017 og er en av landet største matstasjoner.

Stasjonen er alltid strøken, og det arrangeres lokale konkurranser hvor alle blir målt etter eget styringsverktøy. Stasjonen er et svært godt eksempel på en utmerket Shell-stasjon.

Årets lojalitetspris: Vidar Hoel

Lojalitet blir viktigere og viktigere i dagens marked. Vi ser at de som lykkes med lojalitet også lykkes med å levere gode resultater og ha fornøyde kunder. Derfor henger denne prisen veldig høyt.

Vidar har vervet en lang rekke nye kunder til Shells fordelsprogrammer, og har en veldig god dialog med alle sine kunder. Med 130 nye kortkunder i 2017 har han levert et solid stykke arbeid – særlig befolkningen i området tatt i betraktning. Resultatet ble at Vidars kunder fylte hele 22 prosent mer drivstoff i år enn i fjor – og økningen i antall liter er større enn noen andre i hele Norge har fått til. 

Årest leverandør: Orkla Foods

Årets leverandør har blitt stemt frem av våre stasjoner og i begrunnelsene fra stasjonene sies det blant annet: «Denne leverandøren er oftest innom og er best på salgsopplæring.», og «Dette er hyggelige og reale folk – alltid med et smil på lur.»

Årets leverandør er en strategisk og viktig samarbeidspartner i matkategorien.  De jobber svært tett med St1 sentralt og stasjonene om å utvikle matkategorien videre. Årets leverandør har passion for, og kunnskap om, matfaget. En kunnskap og passion som de gladelig deler med oss for å bidra til felles verdivekst!

Årets stasjon: Shell Avaldsnes

Årets stasjon har virkelig levert gode resultater i 2017. Stasjonen har utnyttet muligheten i sitt lokalmarked, og kan vise til stor vekst både i butikk- og drivstoffomsetning. De har en god salgskultur, fantastisk engasjement blant de ansatte og butikksjef, og ikke minst et stort ønske om å levere gode resultater.

Stasjonen er opptatt av at alt skal se bra ut og særlig kjørebanen har stort fokus. Butikksjefen og medarbeiderne er kreative, og løser utfordringer på egen hånd. Dette fører til at stasjonen alltid fremstår velholdt og klar til å ta imot kunder.

Stasjonen har vekst både i privatmarkedet og i bedriftsmarkedet og har i 2017 en fantastisk vekst på både drivstoff og butikkomtsetning.

Årets forhandler: Shell Andenes

På denne stasjonen er medarbeiderne svært opptatt av arbeidsmiljø og moral, og alle er klar over at godt humør smitter over på kunden. Alle medarbeidere er på likt nivå og alle skal ha service som begrep lengst fremme i panna. Glimt i øyet og en humørfylt kundedialog, gjør at denne stasjonen oppfattes som helt unik -den er et samlingspunkt i området. At stasjonen også har funnet sin egen kategori ved å selge fisk i store forpakninger beviser at denne stasjonen er nytenkende. I tillegg jobber stasjonen aktivt for å beholde militærflyplassen i sitt nærområde.

Årets retailer: Knapphus Retail

Denne retaileren har et engasjement for faget bensinstasjon som er helt utenom det vanlige. Hun tenker Shell og stasjonsdrift døgnet rundt. Retaileren er utrolig flink til å bygge sitt team og ta vare på alle ansatte.

Årets retailer leverer vekst på drivstoff, og det er fantastisk i et lokalt marked preget av særdeles sterk konkurranse. For øvrig kan retaileren vise til vekst både i bedriftsmarkedet og i butikkomsetning i 2017.