Spørsmål og svar om nye euroShell

Q: Oppgradering av kortsystemet? Hvorfor det?

A: For mer enn 40 år siden startet euroShell. Nesten helt fra starten har det gamle systemet vårt vært med. Det er veldig viktig for oss i euroShell å utvikle oss videre, og i tillegg gi våre kunder det beste drivstoffkortet. Av denne grunn er vi nødt til å bytte ut det gamle og trofaste systemet. Et slikt bytte vil gjøre hele systemet mer stabilt og raskere. Ved å gjøre denne endringen kan euroShell fortsette å være det ledende og mest innovative drivstoffkortet i verden.

Q: Betyr denne oppgraderingen at jeg må bytte mitt euroShell kort?

A: Nei. Denne oppgraderingen er kun software basert, så du kan fortsette å bruke ditt nåværende euroShell-kort.

Q: Er det noe jeg må forberede før oppgraderingen?

A: Det eneste du trenger å være forberedt på er endringer i Shell Card Online. Har du brukt Shell Card Online de siste 5 månedene vil du automatisk få tilsendt et nytt midlertidig passord noen dager før oppgraderingen. Når du logger inn første gang vil du bli bedt om å lage et nytt personlig passord. Brukernavnet forblir det samme.

Har du ikke brukt Shell Card Online de siste 5 månedene vil vi anbefale deg å logge inn, slik at du får tilsendt informasjonen automatisk.

URLen vil også endre seg. Den nye URLen er: www.shellcardsonline.com Har du lagret den gamle URLen i favoritter; husk å bytte.

Q: Hvorfor trenger jeg å laste ned rapporter i Shell Card Online?

A: En av de tilbakemeldingene vi har fått vedrørende Shell Card Online er at det til tider kan gå litt tregt. Etter noen undersøkelser fant vi ut at online-rapporter er den største grunnen til at systemet kan være litt tregere. Vi er har derfor gjort noen endringer som fører til at systemet fungerer raskere, og er mer stabilt.

Q: Hvorfor får jeg beskjed om at jeg har nådd min grense for antall linjer når jeg prøver å genere en rapport?

A: Dette betyr du bruker en «online» rapport. For å benytte en online-rapport kan det maksimalt være 1000 linjer, og det kan ikke være transaksjoner fra mer enn 6 måneder tilbake. Ønsker du flere linjer eller eldre data, må du benytte en offline, nedlastbar rapport.

Q: Hva gjør jeg om jeg ikke har mottatt nytt midlertidig passord og ønsker å logge meg inn på Shell Card Online?

A: Dersom du ikke har mottatt nytt midlertidig passord, kan du trykke på «glemt passord»-linken og du vil få tilsendt nytt passord.

Q: Vil det skje noe med fakturaen?

A: Når det gjelder fakturaen vil det være noen utseendemessige endringer. I løpet av november vil en artikkel som viser deler av endringen være tilgjengelig.

Tidligere ble innlands- og utlandstransaksjoner fakturert på forskjellige datoer; en fordel med det nye systemet er at dette nå vil komme på samme faktura.

Det vil bli en ekstra fakturakjøring rett før vi skifter system. Dette er fordi vi før overgangen må gjøre opp alle transaksjoner i systemet.