Verdens beste Shell-ansatt

I sommer gikk Christer Haugsveen fra Shell Espa helt til topps i Shell Awards i konkurranse med ansatte fra 40 land.

– Jeg er helt i ekstase og kan ikke tro at jeg har vunnet. Det er det gøyeste jeg har opplevd i hele mitt liv, sa den lykkelige vinneren Christer Haugsveen rett etter utdelingen i New York.

Anita Sørlundsengen, retaildirektør i Shell/St1 er ikke i tvil om hva som sikret seieren under Shell Awards.

– Christers prestasjoner sammen med Espa sin særstilling i Norge har vært en viktig ingrediens. Juryen i Globale Shell var svært begeistret for Christer, og vi håpet selvfølgelig på seier, likevel var det nesten ikke til å tro da Christer ble ropt opp på scenen. Vi er utrolig stolte av å ha verdens beste Shell-ansatt.

Juryen var ikke i tvil
Juryen var ikke i tvil: Christers helt spesielle blikk for kundeservice, hans inkluderende væremåte – samt kreativitet i hvordan drive stasjonen til nye høyder, gjorde at Globale Shell synes han var en verdig vinner.

Foruten å være en fantastisk kollega, så er Christers unike egenskap at han inspirerer folk rundt seg, og får fram potensialet både i mennesker og butikk.

– Christer er en skikkelig humørspreder som har mange gode innspill og ideer om både butikk og salg. Har er en selger med stor S, og er fokusert på målene sine og oppnåelsen av disse. Han kler alle roller i den daglige driften og gjør alt fra å plukke søppel til å betjene kunder og lage boller, forteller Sørlundsengen.

Kjempet mot ansatte fra 40 land
Hvert år måler Shell kundeopplevelse og gjennomføring på samtlige anlegg i hele verden. Vinneren er den som gjennom sitt arbeid inspirerer kunder og kollegaer til de beste prestasjoner og kundeopplevelser. Med i denne konkurransen er ansatte fra 40 land. I Norge alene stod konkurransen mellom 3500 ansatte fra over 400 stasjoner, og Christer seilte opp som vinner.

Det var i februar 2017 under Shell Awards for Norge at Christer Haugsveen fra Løten ble kåret til Årets stasjonsmedarbeider – den gjeveste prisen av dem alle. Haugsveen jobber på Espa Servicesenter AS, også kjent som Bolleland ved E6, en stasjon som også har hatt stor økning i antall kunder i 2016.

– Det er knapt noen bensinstasjoner i Norge kundene kjenner så godt som Bolleland på Espa. Stasjonen har lykkes med å ta en tydelig posisjon på boller, men er en viktig stasjon i nettverket vårt også av mange andre grunner. De er gode på drivstoff, kundevekst og driver stasjonen med kunden i sentrum. De er til inspirasjon i kjeden vår, og Christer fronter stasjonen på en utmerket måte, avslutter Anita Sørlundsengen.

Bildetekst:
Christer Haugsveen jublet da han mottok prisen som verdens beste Shell-ansatt i New York i sommer.

HÅPER Å SELGE 1,6 MILLIONER BOLLER

I fjor solgte Shell Espa, bedre kjent som Bolleland, 1,5 millioner boller. I år er målet å selge 100 000 flere.

Shell på Espa har eksistert helt siden 1972, mens de nåværende eierne Rune Gulbrandsen, Roger Danielsberg og Morten Støen, har drevet siden 1994. I har de 42 personer på lønningslisten.

– Vi hadde vel ingen plan om å bli Bolleland, men det ble sånn som et resultat av godt salg og utvikling over tid. Kundene våre begynte å kalle stasjonen for Bolleland for over ti år siden, mens vi tok i bruk navnet i 2008, forteller Roger Danielsberg.

Mange lurer på hvordan Shell-stasjonen klarer å bake så gode boller.

– Akkurat det er en hemmelighet. Nei da, det er en gammel oppskrift som vi har hatt i mange år og som er utviklet for å bakes ferdig på gammel måte. Ikke raskeskap og kunstig heving. Vi steker også i steinovn uten varmluft.