Shell Card Online gjør administrasjonen enklere

Med Shell Card Online har du full oversikt over kortbruk, mulighet for å bestille nye kort og mulighet for å bli varslet ved uvanlig aktivitet – 24 timer i døgnet. 

Shell Card Online-tjenesten ble lansert i 2010, men fortsatt er det en del kunder som ikke kjenner til hvilke fordeler som ligger i tjenesten.

– Det er mange av kundene som bruker det allerede, men vi kunne gjerne sett at enda flere tok i bruk systemet. Det vil gjøre hverdagen lettere for kundene, sier Ronny Withers i St1.

Med Shell Card Online vil man ha mulighet til å administrere alle kortene som er tilknyttet kundeforholdet, holde oversikt over bruken av dem og eventuelt sperre kort som har kommet på avveie. I tillegg finnes det en rekke smarte funksjoner som kan tilpasses den enkelte bedrift, og som på den måten bidrar til bedre økonomistyring.

– Man kan for eksempel hente ut drivstofforbruk per bil eller sjåfør dersom man skulle ønske det, og vi har også en unik funksjon som gir deg mulighet til å varsle ved uvanlig aktivitet basert på egne parametere, forteller Withers.

Ett eksempel på slik uvanlig aktivitet kan være en flåte som kun består av dieselbiler, men hvor det på et tidspunkt blir fylt bensin. Da vil systemet automatisk sende en rapport om dette til den oppgitte kontaktpersonen i løpet av kort tid.

– En annen funksjon som mange av våre kunder setter pris på, er muligheten til å spesifisere leveringsadresse for kortene som blir bestilt. Dette er særlig nyttig hvis man har prosjekter på forskjellige steder i landet. Da kan man bestille et nytt kort direkte til brukeren – uten å måtte gå veien om hovedkontoret, forklarer Withers.

Shell Card Online er en løsning som fungerer veldig bra for alle som er ute etter å få bedre oversikt og kontroll med bruken av kortene som disponeres i bedriften. Withers er opptatt av å nå ut til de kundene som kanskje ikke har fått med seg at de har tilgang på en online portal og hvilke muligheter som ligger i den.

– Det er en del som sender oss e-poster og forespør statistikk på bruk av kortene. Det får de selvfølgelig, men samtidig prøver vi å opplyse om at de kan hente ut denne informasjonen på like kort tid som det tar å skrive en e-post ved hjelp av Shell Card Online, sier han.

Ved å ta i bruk systemet, mener han at kundene kan spare både tid og penger.

– Vi er opptatt av å gjøre hverdagen for kundene våre så smidig som mulig, og ved å hjelpe dem til å oppdage dette systemet får de både bedre kontroll og de sparer tid, avslutter han.